Na našej škole majú žiaci šancu vzdelávať sa v zmiešaných kolektívoch a rozvíjať tak zručnosti budúcnosti.
Žiaci 1.B. skúmali ako ich mozog reaguje na viaceré zmyslové vnemy. Učili sa aké informácie vnímame zrakom ak chceme povedať ako sa niekto cíti a aké obťažné je to určiť iba z jedného pohľadu zameraného na oči. Počas interaktívnej hodiny mali žiaci za golierom pripnutú plastovú pomôcku, ktorá ich škrabkala a tým vytrhávala z koncentrácie. Niektorý s ňou nevedeli existovať a tak si ju dali dole už v prvých minútach, iným vôbec neprekážala a mali ju pripnutú celú vyučovaciu hodinu.
Naši prváci taktiež pracovali v tímoch pri extrémnom hluku ale i v absolútnej tichosti. Takýmto spôsobom mali žiaci 1.B. možnosť porovnať svoje zmyslové rozdiely a spoznať niektoré výzvy ktorým dennodenne čelia deti s poruchou autistického spektra.
Mgr. Štefánia Dudová